En glad midsommar!

Igår var vi i Valbo, det var supertrevligt. God mat och gott sällskap. Agnes och hennes lillkusin A lekte och hade skoj ända tills efter nio på kvällen, otroligt att de lekte nio timmar utan någon konflikt. När det var som varmast var de ut på baksidan och lekte med vattenslangen.




Det blev verkligen en lyckad midsommarafton, dessa två kusiner samt lilla L åkte iväg med cykelvagn för dans kring midsommarstången på Vretas.



Tyvär så var Roger hemma och jobbade med poolen så att vi ska kunna bada snart och på följande vis är det nu:


Roger kom dock efter några timmar och kunde genomföra den årliga tipsrundan. M, C och Roger kom på delad sista plats medan jag och D kom tvåa och min mor vann. För att förtydliga vissa saker så kom de tre karlarna sist och de tre kvinnorna först och vi segrade över männen med god marginal! (Jag vann ett paket pärlsocker).

Idag är Roger ute och damsuger poolen så strax är det bara att hoppa i. Jag och Agnes vi bakar bullar eftersom vi vann pärlsocker. Bullarna ska bakas i det vackra bullpappret jag köpte på lagerhause i Uppsala för ett par veckor sedan. Sedan ska bullarna bjudas.. Vi tar dem med oss över till V & P eftersom de är de bästa grannarna i heeela världen. De har säkert gården full av främmande så jag gissar att vi lär ha hela satsen med oss. Igår kväll när vi kom hem från Valbo blev vi överbjudna på dans kring deras midsommarstång så naturligvis ska det bjudas på bullar. Hemma hos dem finns ett träd som det växer klubbor på varje år denna tidpunkt så Agnes ska väl nalla lite där förstår jag.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0