Tingeling projektet är i rullning

Fick lite ensam tid på stan igår innan kursen, det är verkligen konstigt och lyxigt att gå ensam på stan. En timme hade jag till att kika och besöka gamla jobbarkompisar.
Tyget till Agnes tingeling klänning köpte jag på Ohlssons tyger efter kungsgatan.
Nu på morgonen tog jag lite mått på Agnes för att kunna göra det bästa utifrån hennes figur utan att ha henne här.



Här är det färdiga resultatet. På galgen högst upp har jag gjort ett brett hårband av både det gröna samt det glittriga tyget.
Det glittriga tyget i klänningen är egentligen en lös kjol, var tvugen att göra på det viset för att undvika sömmar.
Nu återstår bara det slutgiltiga testet när damen kommer hem.. Hoppas den passar!
Har även funderingar på att göra några små skor på något vis men kan inte komma på hur. Jag har lite av det gröna tyget kvar till mitt förfogande. Tyget till denna outfit kostade 81:- sen har vi köpt vingar på Dollar Store för 30:- så det blev en billigt kostym. De vingar vi köpte fanns även på Åhléns för 69:-...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0