Uppdateringar

SÖNDAG:
På söndagen tog vi en familjedag.. På förmiddagen åkte vi bil till Hille och tog en kaffe hos Agnes och Frejas farfar och bonusfarmor. Medan vi drack kaffe hann Agnes leka lite med Play-doh lera samt cykla lite på farfars träningscykel.
Efter lunch blev det som vanligt på söndagar en sväng till stallet där det var ridning som stod på schemat. Agnes hade fått två tjugor av farfar och Maysan och så tog hon två av sina egna så att hon skulle kunna rida fyra gånger.
Här är vi på väg ner till stallet, härligt att det är så nära när hon verkligen älskar hästar.



Några avhästarna syns här på bilden, denna skäck som står närmast är ny, undra om det är en privat häst eller en som tillhör ridskolan? Hmm, fin var den i alla fall.


Här kommer Agnes tillbaka från sin första runda, här rider hon på Chapchap. Det var en till häst med på ridningen som heter Madicken så naturligtvis blev det två gånger på vardera häst. :)


Freja tittar nyfiket på, hon blev överlycklig när hon fick känna och klappa på hästarna. Nästa höst ska väl hon oxå rida, det blir dyrt då.. haha


När vi kom hem från stallet hämtade vi två drakar och skickade upp dem i luften, det var kanon väder för drakflygning! Högt där uppe seglade våra, de ville högre men vi hade inge mer lina att ge dem.
Naturligvis var Hubbe med och spanade på drakarna, han tyckte att de var såå spännande.


När vi kom på att vi skulle plocka undan studsmattan kom Agnes på att vi inte alls skulle det för hon skulle minsann hoppa! Okej då tänkte vi, vi tar den en annan helg.


Lite fotbollsmatch hann vi oxå med, här har Agnes sparkat ner bollen i slänten och försöker kasta upp den igen me det är inte det lättaste när pappan kittlas!


Nere i slänten vid vår häck växte dessa små söta midsommarblomster! Nu?! Supersöta är de ialla fall de har blommat hela sommaren.


På kvällen kom min mamma och pappa förbi och åt lite tacos, det är så trevligt med matgäster tycker jag. Det blev även så lyxigt att jag fick lite ryggknäckning av min far, usch vad jag har ont i ryggen periodvis. Det smällde i ryggen men idag känns det mycket bättre så det är bra att få sig en omgång ibland, utan Agnes skulle det inte alls gå för hon brukar gå på min rygg en sväng varje dag och då släpper det oxå lite.

MÅNDAG:
Dagen började med ett lek och prat besök utav Lena och hennes barn. Barnen lekte skapligt tycker jag, det är mycket trots och starka viljor i denna ålder så helt felfritt går det nog inte att hoppas på just nu.. De lekte på Agnes rum och var i lekstugan en sväng. Barnen pysslade även lite, de gjorde superfina lyktor att tända nu i mörkre. Barnens lyktor tycker jag blir tusen gånger finare än en annans för när man själv gör ska allt sitta på perfekt att det bara blir fult!
Tack för ert besök ialla fall, det var trevligt!

På kvällen var jag till skolan! Helt otroligt kändes det när jag åkte iväg 18.40 på kvällen. Det var mörkt ute och jag skulle till stan! Jag blev lite tidig då jag inte riktigt visste var jag skulle kunna parkera, så jag gick lite i söderbacken... det var nästan lite overkligt. Känslan att gå själv där på kvällen i mörkret utan barnen och nykter fick mig att bli lite nervös! Det kändes verkligen att detta lär jag träna på, hahaha. Varje måndag får jag ta en liten sväng nu i fortsättningen och kanske jag tar mig till Katrin på ett glas vatten för hemma var det så lungt, det hade inte varit några större problem under kvällen. Agnes hade skött sig problemfritt och Freja hade varit ledsen en stund för att hon varit så trött men alla sov hela natten  så mätta och nöjda hade de nog varit!
Tack Roger för att du fixade så jag fick komma ut lite! Love u!!!

Kommentarer
Postat av: Nina: Mamma till theo & ludvig <3

Hej Johanna!

tyvär så har jag haft för mycket strull på dagis fronten så jag vet att det är mycket av de fulla orden kommer från andra barn där som ej har det så lätt hemmma. personalen är inget plus :( ... överflytten är pga at vi flyttar från valbo till hedesunda. kommer tala om precis alla fel och brister som min son har nu och vilja ha respons mm om något sker!

men nog är trotsen en stor del av det hela med.

hoppas ni får ordning där hemma med :) kram

2010-10-05 @ 18:57:55
URL: http://niinajansson.blogg.se/
Postat av: Nina: Mamma till theo & ludvig <3

Hej Johanna!

tyvär så har jag haft för mycket strull på dagis fronten så jag vet att det är mycket av de fulla orden kommer från andra barn där som ej har det så lätt hemmma. personalen är inget plus :( ... överflytten är pga at vi flyttar från valbo till hedesunda. kommer tala om precis alla fel och brister som min son har nu och vilja ha respons mm om något sker!

men nog är trotsen en stor del av det hela med.

hoppas ni får ordning där hemma med :) kram

2010-10-05 @ 18:57:55
URL: http://niinajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0