tråkigt att gå hem från förskolan..

De dagar som Agnes går på förskolan börjar alltid super bra, hon är glad och lyssnar. När jag kommer för att hämta hem henne är det helt tvärtom.. Antingen blir hon ledsen eller arg och skriker. (Hur reagerar era barn när ni hämtar) Jag förstår att hon tycker att hon går få timmar och inte hinner leka med dem som hon vill samt inte hinner leka med de saker hon vill. Gång på gång försöker jag tala om att jag inte kan påverka tiden som jag hämtar. Jag försöker även att göra trevliga saker på vägen hem eller talar om vad vi ska göra hemma. Men inget slår att få vara kvar på förskolan. Något ännu hemskare i detta dilemma är att det ryktas om att kommunen vill lägga om tiderna ytterligare för barnen som har småsyskon hemma, hur då undrar du.. -jo, fortfarande 15 timmar men mellan 9-12 varje dag. Ett sådant förslag kan inte få gå igenom för barnen blir så drabbade isåfall. Förskolan är väl till för dem inte för föräldrarna som är hemma!

Efter mellis idag åkte vi tjejer till plantagen och köpte lite nya blommor till entrén, här visas en av kreationerna (de andra krukorna ser likadana ut). Köpte även nya blommor till Kerstins grav så imorgon åker vi dit och gör lite höstfint, ska försöka att komma ihåg ljuslyktan så vi kan tända ljus igen åt vår älskade dotter.


Efter att jag sjungit tre godnatt sånger åt Agnes så att hon somnat möttes jag utav att Hubbe tagit min plats på soffan, där jag ska blogga.. det fick bli en liten putt så fick vi alla plats.



Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vilken fin blomkreation!

2010-09-02 @ 21:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0