Händelserik morgon

Morgonen gryr.. rogers väckarklocka flyger snart ut genom fönstret. Usch vad jag är trött på hans sätt att vakna! eller snarare att inte vakna. :(

Vi tjejer smyger upp och hör något i badrumsfläkten, hmm en fågel eller en mus.. Hubbe blir väldigt intresserad  och djuret blir tyst när jag lyfter upp Hubbe mot taket. Nedanför fläkten på golvet ligger bajs.. hmm najs tack för att du ditt lilla odjur bajsar på mitt golv!

På väg till förskolan stannar vi för att byta vatten hos kaninerna då det snabbt fryser till is i denna vinter kyla. Väl där inser jag att jag glömt Agnes klädpåse till förskolan så jag beordrar tjejerna att stanna där på stället medan jag springer snabbt hem. Väl igång igen så blåser burken iväg vilken jag haft med till kaninerna med bröd och äpple i, what the fuck jag orkar inte springa igen.. Tog den på hemvägen då den låg efter vägen!

När jag lämnar Agnes på förskolan springer en häst förbi, utan ryttare med sadel och träns.. Dryga hästar som är rädd när det blåser! Hoppas att allt gick bra med ryttare och häst till slut.


                                              Bild tagen av Nils Lidén

Nu blir det nog en ganska lugn dag, inväntar snön som ska komma.. Ikväll är det föräldra möte på förskolan men då Roger kanske lär ploga blir det väl ingen från denna familj som kan gå?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0