sol sol sol

Visst är det väl härligt med sol?!
Solen är den som ger mig energi, att ha mörker/moln en längre tid gör att jag mår sämre.. Men nu har väl det varit helt underbart överlag ett tag?! Tänka sig att snart är sommaren här och knackar på. Först ska dock Freja fylla 1år, det är bara 3 veckor kvar.. har stooora problem med att finna någon bra present åt denna lilla dam.. tycker att det var mycket lättare åt Agnes, delvis berodde det naturligtvis på att hon inte redan hade allt.

Idag är det den 8:e Mars och kvinnodag.. Jag vet inte vad jag tycker riktigt om att ha EN dag.. betyder det att männen har alla andra?! ;) Tycker inte att det borde behövas kvinnodagar, barndagar mm mm alla borde väl vara lika mycket värda och älskade varje dag?! tragiskt faktiskt att vi behöver spika en dag som vi jobbar extra mot jämställdhet osv.
Jag tänker ialla fall på de kvinnor som lever  under hot, skräck, misshandel, orättvisa mm men naturligtvis får vi inte glömma att det SÄKERT finns män som mår så dåligt i sina förhållanden. Misshandel kan ju även vara psykisk, tänk på det :)

Idag får vi besök utav Lotta och Theo, det är så roligt när de hälsar på. Theo är en glad liten prick som är full utav bus och glädje. Mamma Lotta är också en härlig brud som alltid är glad och positiv.

Ha en bra dag, kram på er alla kvinnor och ni som behöver en liten kram på vägen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0